Team in de kijker: Umami Atlas Copco

dashed line
Team in de kijker: Umami Atlas Copco
Wie catering zegt, denkt natuurlijk meteen aan lekker eten op locatie. Niet meer dan logisch dus dat heel wat medewerkers van Umami elke dag verspreid zitten over heel België. In Hoeselt vinden we bijvoorbeeld de goedlachse Claudia en Marina. Zij zorgen ervoor dat de medewerkers van Atlas Copco elke middag kunnen genieten van lekkere broodjes of een kop dampende soep.
Hoelang werken jullie al bij Umami?
Claudia: “Sinds mei 2015.”
Marina: “Ik weet de exacte datum niet meer, maar ook zo’n zeven jaar.”

Kan ieder even toelichten wat zijn of haar taken zijn binnen het team?
Marina: “Mijn dag begint met het bijvullen van de koffiemachine en drankautomaat in het magazijn. Om tien uur begint Claudia aan de broodjes, daar help ik haar dan mee. Ook doe ik de bediening en kassa aan de counter.”
Claudia: “Ik smeer inderdaad de broodjes. Maar er zijn ook extra taken, zoals opruimen en afwassen. Maar we doen eigenlijk alles samen.”

Waarom kozen jullie een job in de catering?
Claudia: “Eigenlijk was dat puur toeval. Nadat het schoonmaakbedrijf waar ik voor werkte failliet ging, ben ik hier komen solliciteren. Ik ben heel blij dat ik die kans heb gekregen, want het is niet evident om op iets latere leeftijd nog een nieuwe job te vinden.”
Marina: “Ik ben er eigenlijk ook ingerold. Ik werkte voor een industriële bakkerij, maar die ging ook failliet. Vervolgens ben ik gaan solliciteren voor productiemedewerker bij Deliva en daar kreeg ik de vraag of ik het zag zitten om te werken bij Umami. Ik ben heel blij dat ik toen ‘ja’ heb gezegd!”

Hoe is het om te werken als catering binnen Atlas Copco?
Beiden: “Heel leuk! We voelen ons hier prima thuis. Iedereen is heel vriendelijk en geeft ons het gevoel dat we een volwaardig deel van het bedrijf uitmaken.”

Hoe belangrijk is teamwork binnen jullie dienst?
Marina: “Belangrijk. We werken eigenlijk nog maar sinds februari dit jaar samen, maar we zijn intussen enorm goed op elkaar ingespeeld. Onze karakters passen goed bij elkaar: rustig, maar we draaien elkaar ook al eens graag een loer.”

Is er nog ruimte voor verbetering als team?
Claudia: “Nee, eigenlijk zijn we heel tevreden met elkaar. Ik vraag me af of ik ooit nog zo’n goede collega als Marina ga vinden, want zij gaat in mei volgend jaar op pensioen.”

Is Umami een goede werkgever? Wat maakt werken hier zo leuk?
Claudia: “Jazeker. Het is ook gewoon een fijne job met veel afwisseling, vrijheid en mooie uren. Ik zou het leuk vinden om wat mer verbinding te hebben met Deliva. Als ik iets moet bestellen, is het toch fijn als je wat mensen kent."

Doen jullie soms samen activiteiten buiten het werk? Zo ja, welke?
Marina: “Jazeker, zo hebben we onlangs samen ons verlof nog goed ingezet. Twee keer eigenlijk: zowel bij de start van Claudia haar verlof als het mijne.”

FUN FACTS

Wie is de sfeermaker in het team?Claudia: “Beiden! Er hoeft maar een goed liedje op de radio te komen en we zijn vertrokken.”
Wie maakt de flauwste mopjes? Claudia: “Marina!” (hilariteit)
Wie heeft de beste muzieksmaak? Marina: “Onze smaak is zowat hetzelfde. Hier staat de hele dag Qmusic op. Leuke nummers zingen we sowieso luidkeels mee. Als we niet te druk bezig zijn, natuurlijk.”
Bij wie kan je altijd terecht voor een goed advies? Marina: “We hebben veel aan elkaar en lossen samen veel op."
Wie heeft de meest gekke hobby? Claudia: “Marina! Foto’s maken van een heerlijk zwempartijtje met haar dochter en die naar mij sturen terwijl ik hier sta te zweten aan de afwas. De heks.” (hilariteit)
Wat zijn de hobby's van alle teamleden?
Marina: “Haken, fietsen en wandelen.”Claudia: “Ik lees heel graag.”
Stel dat een award wordt uitgereikt aan het beste team binnen het bedrijf, waarom moeten jullie die dan winnen? In koor: “Omdat we de beste zijn. We komen super overeen en staan altijd voor iedereen klaar!”