Nieuw en verbeterd recept: Horeservi Catering wordt Umami

dashed line
Nieuw en verbeterd recept: Horeservi Catering wordt Umami
04/10/2017

Op 4 oktober wordt Horeservi Catering omgedoopt tot Umami – the next taste in catering, een naam die de vernieuwde bedrijfswaarden beter uitdraagt. Samen met de nieuwe naam krijgt het bedrijf een kersvers hoofd: Marleen Flemings, die al 30 jaar naast voormalig bedrijfsleider Herman Schepers in de cateringpotten roert.
Umami (het voormalige HC) baat al 50 jaar restaurants uit in scholen, bedrijven en zorgcentra. Van de hele logistiek, HR en inkleding tot het bereiden en serveren van de maaltijden. Deze volledige “inhouse” aanpak is voor hun klanten niet alleen efficiënter, maar ook geruststellend, aangezien Umami over de hele lijn zelf de kwaliteit strikt bewaakt. Omdat het bedrijf goed uitgerust is, de processen strak onder controle zijn en er veel audits plaatsvinden, is veiligheid gewaarborgd. Dankzij die werkwijze, in combinatie met een uitgebalanceerd en gevarieerd aanbod, zorgt Umami al enkele decennia voor tevreden klanten.

Nieuwe ‘chef-kok’ van het bedrijf

Zo’n 30 jaar geleden startte Marleen Flemings als reality check en spreekwoordelijke souschef van Herman Schepers, maar ondertussen is ze al jaren meerderheidsaandeelhouder van de bedrijvengroep gevormd door cateraar Umami en productiebedrijf Deliva. Nu neemt ze de bedrijven ook voor 100% over. Ze neemt al jaren de algemene leiding op zich, en zet sterk in op professionalisering: van de juiste mensen aan boord halen tot commerciële contacten leggen. Nu komt ze aan het hoofd van zo’n 450 werknemers.

Umami – the next taste in catering

Het cateringlandschap is de afgelopen tijd sterk veranderd: de klassieke dagshiften hebben plaats geruimd voor een 24/7 aanbod, traditionele gerechten voor lactose-, glutenvrije, vegetarische en zelfs Halal-alternatieven. Om die evolutie naar meer flexibiliteit ook in hun ‘interne keuken’ te bereiden, wordt HC geherlanceerd met een nieuwe naam en identiteit die beter past bij hun visie op catering. Ze willen zorgen voor een glimlach bij iedereen die komt eten. Niet enkel door een smakelijk gerecht, maar evenzeer door de keuze, de smakelijke presentatie en de omgeving waar men kan eten. Ze bieden catering op maat van vandaag.

Daarom stellen we voor: ‘Umami – the next taste in catering’. Waarom die naam? Wel, zoet, zuur, bitter of zout, iedereen kent zijn basissmaken. Maar de vijfde smaak, die kent nog niet iedereen. Nog steeds dezelfde goede service, dezelfde vriendelijke gezichten, maar dan met een pittigere identiteit. De ambitie van Umami blijft hoog: het bedrijf kan nog groeien én wil dat ook. Daarom blijft het investeren in R&D, om in de toekomst nóg beter op de wensen van de tafelaars te kunnen inspelen.